Školenie: 5 najčastejších chýb sprostredkovateľov, ktoré môžu klienta pripraviť o plnenie v životnom poistení
Online školenie: 5 najčastejších chýb sprostredkovateľov, ktoré môžu klienta pripraviť o plnenie v životnom poistení
Hosť: Marek Frajka, vzťahový manažér pre maklérske spoločnosti MetLife
Termín: 03.09.2025, 15:00
OBSAH
1. Nesprávne alebo neúplné údaje pri uzatváraní zmluvy
- Zamlčanie zdravotných problémov, operácií, liečby či diagnóz.
- Nepravdivé odpovede v zdravotnom dotazníku (či už úmyselné alebo z nevedomosti).
- Neuvedenie rizikových povolaní alebo záľub (horolezectvo, potápanie, motorizmus).
- Aplikačná prax na konkrétne podmienky / produkt poisťovne
2. Poistná udalosť patrí medzi výluky z poistenia
- Úrazy či choroby spôsobené pod vplyvom alkoholu alebo drog.
- Úmyselné sebapoškodenie alebo samovražda (často s čakacou dobou po začiatku poistenia).
- Následky účasti na rizikových športoch, ak nie sú pripoistené.
- Aplikačná prax na konkrétne podmienky / produkt poisťovne
3. Chyby a nedostatky zo strany sprostredkovateľa
- Nesprávne navrhnutá poistná suma alebo nesprávny druh poistenia.
- Opomenutie pripoistení, ktoré by kryli reálnu potrebu klienta.
- Nedostatočné vysvetlenie výluk a obmedzení klientovi.
- Aplikačná prax na konkrétne podmienky / produkt poisťovne
4. Porušenie poistných podmienok počas trvania zmluvy
- Neplatenie poistného (zmluva zanikne alebo sa pozastaví).
- Neskoré nahlásenie poistnej udalosti, keď už nie je možné overiť príčinu.
- Nedodanie potrebných lekárskych správ alebo dokladov.
- Aplikačná prax na konkrétne podmienky / produkt poisťovne
5. Čakacie lehoty a obmedzenia krytia
- Choroby, ktoré sa prejavia v tzv. čakacej dobe po začiatku poistenia
- Poistenie sa nevzťahuje na udalosti, ktoré vznikli pred uzavretím zmluvy
- Aplikačná prax na konkrétne podmienky / produkt poisťovne